نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که وزش باد شدید پدیده غالب اکثر نقاط استان سمنان در امروز و فردا، ۶ و ۷ تیر خواهد بود و هوا بین یک تا ۴ درجه خنک‌تر می‌شود.

هواشناسی سمنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که همزمان با صبح جمعه، ۶ تیرماه ۹۹ وزش باد شدید همراه با گرد و غبار محلی پدیده اکثر شهرهای استان سمنان است که تا روز یکشنبه ادامه خواهد یافت. البته باید گفت در این مدت آسمان اغلب شهرهای استان صاف تا قسمتی ابری هستند و احتمال بارش و رگبار پراکنده از سوی هواشناسی اعلام‌ نشده است.

پیش‌بینی هواشناسی برای روز شنبه استان سمنان صاف تا نیمه‌ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید است. در مرکز استان بیشینه و کمینه دمای هوا برای روز جمعه ۲۴ و ۳۷ درجه بالای صفر گزارش‌ شده است.

وضعیت متفاوت در دامغان

وضعیت در شاهرود تقریباً یکسان است. وزش باد شدید از شامگاه گذشته آغاز و باعث شکسته شدن برخی شاخه درختان شده است. هم‌اکنون دمای هوا ۲۲ درجه بالای صفر است و آسمان صاف گزارش می‌شود. برای فردای بزرگ‌ترین شهرستان استان سمنان نیز آسمانی صاف همراه با وزش باد و خنک شدن ۲ تا ۴ درجه‌ای دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

دامغان اما شرایط متفاوتی دارد. وزش تندباد در این کهن دیار صددروازه از دیشب آغاز شده است و تا امروز جمعه ادامه دارد. سرعت باد در برخی ساعت‌ها به ۵۹ کیلومتر بر ساعت نیز رسیده است. هنوز از خسارات احتمالی این تندباد به شهرستان دامغان و مناطق روستایی خبری مخابره نشده و مسئولان فرمانداری نیز در حال بررسی موضوع هستند.

دیگر بخشی که شرایط یکسانی با دیگر بخش‌های استان سمنان ندارد بخش رضوان کالپوش از توابع میامی است. آسمان بخش‌های شمالی میامی ابری همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده است، اما در مرکز میامی مانند دیگر بخش‌های استان آسمان صاف است و تنها پدیده غالب جوی، وزش باد گزارش می‌شود.

هوای ایوانکی خنک‌تر شد

گرمساری‌ها صبح آدینه را با دمای ۳۰ درجه بالای صفر آغاز کرده‌اند. وزش باد در این شهرستان غرب‌نشین نیز گزارش‌شده و پیش‌بینی می‌شود این روند تا روز یکشنبه ادامه داشته باشد. بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار ۳۸ و ۲۵ درجه بالای صفر خواهد بود.

دمای هوا در ایوانکی اما با کاهشی محسوس نسبت به روز گذشته به ۲۶ درجه بالای صفر رسیده است. پیش‌بینی هواشناسی برای این شهرستان آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای هوای ایوان کی ۳۸ و ۲۸ درجه بالای صفر است.

در مجموع باید گفت آسمان اغلب نقاط استان سمنان صاف است و وزش شدید باد برای امروز و فردا پیش‌بینی می‌شود. تنها وضعیت در دو منطقه شامل دامغان و رضوان کالپوش در میامی نسبت به دیگر مناطق استان سمنان تفاوت دارد که در اولی وزش باد به مراتب شدیدتر از بقیه نقاط استان سمنان است و در دومی احتمال بارش پراکنده نیز وجود دارد.

کد خبر 525525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha